עבודות מוקדמות

EARLY WORKS

"בנעורי הערצתי את לאונרדו ורמברנט," מספר ברמן-קדים, "התעניינתי אז בעיקר ברישום ולא בציור. בפילדלפיה, שם גדלתי, היה מוסד ותיק להוראת רישום - הגרפיק סקצ‘ קלאב. שם עשיתי רישומים בעיפרון, פחם או דיו, והתמונות שחלפו אז בראשי היו עבודות מסוימות של שני האמנים הנ“ל וגישתם האמנותית, כפי שהבנתי אותה אז. הרבה זמן עבר עד שהבנתי שהיו עוד היבטים ואיכויות ביצירותיהם של לאונרדו ורמברנדט, שלא הייתי מודע להם בזמנו.
מאוחר יותר התוודעתי לאקספרסיוניזם מופשט ולתקופת מה עשיתי עבודות אקספרסיוניסטיות, אך הן היו מופשטות יותר ואז כשחזרתי לארה"ב ב- 1965 נחשפתי אל המתרחש באמנות האמריקנית, ראיתי עבודות של רוברט מדרוול, ויליאם דה קונינג, מאוריצי גוטליב ואחרים. מהעבודות של ג‘קסון פוֹלוק למדתי כי אפשר לעשות דברים שמעולם לא חשבתי שאפשר לעשותם. היה זה עצם הרעיון, האידיאולוגיה ולא יישומה בפועל. נוכחתי לדעת כי אפשר לתת ביטוי גיאומטרי לצורות. אין זה רק עניין של משיחות מכחול חופשיות. היתה תקופה ביצירתי בה שילבתי את שתי השיטות המנוגדות: משיחות מכחול ביומורפיות - אקספרסיוניסטיות עם צורות גיאומטריות מדויקות."

(מתוך דו-שיח בין ראובן ברמן קדים וגיל גולדפיין, מבקר וחוקר אמנות)

"As a boy I admired Leonardo and Rembrandt," reveals Berman-Kadim. "In Philadelphia, where I grew up, there was the Graphic Sketch Club and I learned mechanical drawing there with pencil, charcoal and ink. I wasn't aware of perspective and other aspects of their work until later on. Then I was introduced to expressionism and became aware of abstract expressionism, so I basically made expressionistic works that were more abstract. When I returned to America for a visit in 1965 and became aware of what was going on in American art and saw works of artists like Motherwell, De Koning and Gottlieb. Through the works of Jackson Pollock I realized that things I have never thought of before – were possible. It was the ideology, not the action. I learned there was such thing as a geometric approach to form. There was a period I combined two opposite forms: expressionistic biomorphic strokes with more exact geometric forms.   (From a conversation between Reuven Berman Kadim and Gil Goldfine, an art critic and researcher).    

שור
Bull
1960
דוגמנים-סטודנטים
Student-Models
1954
מופשט מס‘ 3
Abstract #3
1966
פירוש ציור של פיארו דלה פרנצ‘סקה
Interpretation of “The Flagellation of Christ“ by Piero della Francesca
1964
רישום-מכחול מס‘ 8
EARLY-Brush Drawing #8
1967
חללים
Spaces
1966
מרובעים ומלבנים
Squares and Rectangles
1966
מִחבר מופשט
Abstract Composition
1965